Iklan Free/Tukar Link...PM tirah

DOSA SEMALAM

“saya nikah bulan 5 nie”….ya Allah…betapa terkejutnya  cinta mendengar berita yang didengar. Tiba2 cinta menjadi tak tentu arah. Cinta teringat kisah lama. Betapa jahatnya cinta. Hurmmmm….

Assalamualaikum…
Saya cinta. Cinta masih lagi belajar dan umur cinta awal 20-an. Cinta mengambil jurusan bisnes kt Malaysia je…hihihi. Korang sumer mesti tertanya2 pasal ayat kt atas kan? Ikutilah kisah cinta….tQ.



1
 Pada satu ptg yg pns…kedengaran bunyi kipas angin yang agak kuat memecah kesunyian bila cinta sedang asyik mengadap lapt0pnya yg penuh dgn cte korea….tbe2, cinta mendapat panggilan drpd seorang sahabat, iaitu seorng insan yg pernah bertakhta dihati cinta dan pernah disakiti oleh cinta… “halalkan mkn minum sy…maaf atas segala salah silap”…itulah kata2 terakhir yg didengar oleh cinta dr insan yang bernama aril. Akhirnya, jdoh aril dah sampai…cinta tak pernah mengharap apa2 dr aril selepas hbgn yg terputus sejak 5thn dulu..walaupun cinta dan aril pernah berkasih syg, namun bkn jdh katakan…cinta tidak rasa jeles atau menyesal slps mendgr berita itu tp cinta rasa bersalah yg amat sgt. Mungkin inilah balasan terhadap cinta yg pernah memainkn aril.

                Cinta tak ada niat utk mempermainkn aril tapi hati manusia dan nafsu yg beraja dlm diri cinta tlh menyebbkn cinta curang dgn aril…aril merupakan seorang lelaki yg baik hati, ikhls, pandai, tidak lupa pd Tuhan dan mempunyai paras rupa yg manis. Di suatu ketika, cinta dan aril menjadi pasangan bahagia di sekolah dan menjadi bahan pertuturan. Setelah tamat belajar, masing2 dengan bidang masing2. Jd, jarak cinta dan aril semakin jauh apabila aril telah melanjutkan pelajaran di luar Negara. Mula2, agak payah bg cinta utk terima namun demi msa dpn yg cerah, cinta terima. Cinta dan aril pernah bergaduh. Pergaduhan mereka berlanjutan sehingga aril ingin putus. Cinta tak tahu ape sbb aril meminta putus. Cinta hanya redha dan terima. Mungkin ada hikmah disebaliknya. Bahagia yg tercipta lbh krg 2thn akhirnya pts.

“mungkin aril dah ada pempuan lain…yer la...nt ble kt 0versea, bleh jpe gal 2 slalu…so, dats y aril nk pts”…kata hati cinta yg berprasangka buruk!!!...

                Namun, segalanya terjawab apabila aril mula meminta maaf atas kptsnnya yg melulu. Aril dah pon memberitahu sbb knp die mmbuat kptsn begitu.

“maafkn aril, cinta. Aril serabut sgt mse 2..aril bz sgt dgn surat2 la, dgn persiapan nk g oversea...ngn duit lagi…hurmm…cinta plak yg jd mangsa…aril nak kita smbng blk hbgn kita”…

                Cinta faham dgn situasi aril. Cinta terus menerima lamaran aril..selepas pemergian aril, hbgn cinta dan aril hanyalah melalui panggilan, sms dan internet (ym je la….:P)…setelah cinta mengenal dunia luar, cinta menjadi lebih berani dan agak social. Cinta mula berkenalan dgn ramai pakwe2…dulu, aril pernah pesan pd cinta “ kalo cinta ada minat kt laki lain, terus terang je…aril faham. Aril relakan cinta utk bercinta dgn pilihan hati. Kalau ada jdoh, InsyaAllah tak kemana”. Namun cinta meyakinkn aril bahawa aril lah satu2nya yg bertakhta dihati cinta. Adakah cinta mereka kekal?

2
Tanpa diduga, setelah setahun mereka bercinta jarak jauh, akhirnya cinta mula bermain kayu tiga. Namun cinta tersalah pilih orang. Cinta tidak tahu akan baik buruk perbuatan cinta. Akhirnya, perasaan bersalah cinta terhadap aril berakhir apabila cinta membongkarkan rahsianya. “Aril, maafkan cinta. Cinta dah pun melukakan aril. Cinta lemah sangat. Cinta tak mampu berjauhan dgn aril. Cinta tak dapat mengawal perasaan cinta. Cinta sunyi. Cinta jeles melihat rakan2 yg keluar berdating dengan pasangan mereka. Cinta bersalah. Maafkan cinta”. Dengan berat hati, aril redha…aril hanya mampu menasihati cinta supaya tidak mudah jatuh cinta. Akhirnya, hubungan cinta dan aril terputus.

                Alhamdulillah, aril telah selamat bernikah. Semenjak hr itu, aril tdk lagi menghubungi cinta. Aril sudah ada keluarga baru. Tidak elok bg cinta utk menggangu hbgn aril yg bru terbina. Cinta hanya mampu berdoa semoga hubungan mereka kekal..aminnn. cinta kini hdp seorng dri. Tdk terasa ingin bercinta. Namun, perasaan cinta bergolak semula dengan kehadiran bekas kekasihnya, remy. Kehadiran remy umpama bala buat cinta. Attitude remy yg panas baran dan yg selalu tuduh cinta menyebabkan cinta tertekan lagi. Mungkin ini balasan buat cinta. Cinta cuba utk tdk berselisih faham dengan remy utk mengelakkn tercetusnya pergaduhan atau mengungkit kisah lama. Namun, masing2 dengan keras kepala dan ingin menang yg beraja di hati menyebabkan pergaduhan. Namun, mereka masih lagi berkawan. Remy seorng yg suka member kata2 manis. Namun, “lelaki hanya tahu bercakap, lembut gigi daripada lidah”. Cinta cuba berbaik2 dgn remy dan bersabar. Setelah hampir sebulan mereka berhubung, akhirnya cinta mengetahui bahawa remy sudah mempunyai kekasih hati.

“Ya Allah, apa yg harus cinta lakukan utk menjauhkn dri dr remy? Cinta tak mahu merosakkan hubungan remy dengan kekasihnya. Cinta cuba berdiam diri dan tdk berhubung dgn remy namun, cinta dimarahi remy”. Apakah salah cinta sehinggakan remy desak cinta supaya menerima dia kembali. Cinta tak mahu buatkan org lain sedih. Cinta faham perasaan insan yg sama kaum.

                Cinta selalu dipelawa oleh remy utk keluar bersama. Cinta rasa sgt bersalah. Namun cinta terpaksa dan menganggap remy hanyalah kawan rapat. Namun, remy mengatakan perasaan cinta terhadap cinta. Adakah itu hanya gurauan atau mainan? Cinta buntu. Remy ialah seorng lelaki yg bnyak menipu. Remy pernah memberitahu cinta bahawa dia akan pts dgn kekasihnya itu namun, kata2 palsu saja yg didengar. Cinta dapat rasakan bahawa remy hanya mempermainkn cinta. Kini, cinta cuba untuk tdk menghubungi remy lagi. Cinta akan menjauhkn dri dr remy dan tdk akan berjumpa dgn remy lagi. Walaupun terpaksa bergaduh dgn remy, cinta sanggup demi menjaga hati banyak pihak. Cinta perlukn ketenangan. Cinta perlukan masa utk berubah. Cinta perlukan ruang utk bersendiri dan mencari jalan pulang. Doakan cinta mendapat cahaya dan Berjaya dalam destinasi hidupnya. Semoga cinta tabah menghadapi cabaran yg mendatang. Doakn cinta menjadi seorng yg takut akan Allah. Semoga cinta terus hidup gembira dan bertemu dgn seseorng yg boleh menerima cinta dalam apa jua keadaan sekalipun. Baik negatif atau positif drpd cinta. Cinta hanyalah insan yg bnyk melakukn dosa. Maafkan cinta. Ampunkan dosa cinta. Berilah cinta peluang untuk memperbaiki dri cinta dan berubah. Selamat tinggal DOSA SEMALAM..



p/s: Alhamdulillah, short story nie da ciap. Xde kaitan ngn sesiapa. Hanyalah rekaan..semoga sudi baca cerita nie. Ampun dan maaf dipinta sekiranya ada isi kandungan yg xlengkap atau xdapat difahami. Ini hanyalah nukilan dari seorng yg tidak aril dalam dunia bahasa. Semoga ada yg suka cerita ni..semoga dapat bagi kritikan atau komen supaya dapat melahirkan banyak cerita yg mantap. Aminnn….

Nukilan: misTT….terima kasih. Salam…selamat membaca. :P

3 pesanan dari secret admire:

MiSs YuU said...

laa. rekaan semate2 ke ? igt an btoi2 td! hahaha.. nice story!! :)

tira said...

act, kisah bnr...tp edit2 sket...xleh gtaw btl2..knt0i..hehehe....:)

9n0L4 said...

ni baru kisah tirah yg betui lps di edit ehhh. hihi.