Iklan Free/Tukar Link...PM tirah

Berani Kerana Benar, Takut Kerana ???

salam maal hijrah semua.

Bayangkan kalau anda semua berada dalam situasi yg buruk.
Adakah anda hanya ingin berdiam diri?
atau tnya pendapat org?
atau tunjukkan keberanian anda?
atau ???

okay, pd pndpt saya...kalau apa yg kita buat tak salah dan tak bertentangan, kita mesti provekn yg kita tak salah. Kita kena berani berdepan. Melainkan apa yg kita buat tue, dah sah2 salah...

contohnya, kalo dlm cls, anda dituduh meniru...tak kn nk senyap je kan...kecuali anda mmg meniru...mmg anda takut nk ngaku sbb da meniru tue salah...

Agak2 kn...knp kita takut?
Adakah takut kerana malu?
takut kerana mmg tak berani?
takut kerana salah?
atau???

Anda lengkapkan lah sendiri tajuk diatas dgn ayat anda sendiri.....
Berani Kerana Benar, Takut Kerana ???

PS : diharap anda baca dgn baik...jgn tinggal satu patah pon...nanti ada pulak yg tak faham mksd sebenar...pastu main serbu je nak komen...jgn timbulkan salah faham yer. 

Sama2 lah kita tutup buku lama dan buka buku baru...tp, kena la jugak recall apa yg terjadi sebelum nie supaya kita tak buat bnda yg sama...jadikan ia sbgai rujukan spya kita lebih maju dlm menyiapkan buku yg baru...salam maal hijrah..


| maaf atas segala salah atau isu yg sensitif |

Nota gedix : sy sgt bnga dgn dri sy sbb sy cepat cure. Kalau sedih, geram ke ape ke, pekena eskim, mkn2 cket, layan muvie, berseronok2...pastu tdo..mmg fresh...haha.

SPECIAL THANKS to :

&

21 pesanan dari secret admire:

khairul akmal bin azman said...

xyah takut..berani buat berani la tanggung kan2..

org jujur adalah org yg paling berani

iszieylyanziy said...

berani kerana benar! yeay! hehe
salam maal hijrah

bundelresep said...

I agree100% with that.....nice blog guys

hawiz said...

betol2...berani3x...jgn ckp je kn..kan3..

syafiqakarim said...

kite selalu gado dkt kolej.sebab management kolej teruk.
duit amek,keje tak jalan.mulut
ni mmg celupar sikit.kalau dorg nak
denda ke apa kee,iqa tak pena pk,
yg penting iqa da lps kan.errr..
takpe kan?haha.tp kalau iqa salah,
mmg mengaku.

sebijik2 kot baca entry ni.kikiki

khairul akmal bin azman said...

cik tira nak ajak lepak mane ni?

♥AienNajwa♥ said...

berani kerane benar..takut kerane berbuat salah..if xsalah, sile tegakkan kebenaran..kalau salah reti2 la mintak maaf kan..=)

cik wanie Lovela (CWL) said...

jangan takut heheh...t sesat hehe
mis u kamu sayng!!

khairul akmal bin azman said...

p/s: ok gak lepak tutti fruiti..
tapi dtg ipoh la.kay stay sini

hyz said...

berani kerana benar, takut tu kompom2 la ko salah...

ღ Nurrul said...

berani kerana benar , takut sebab dah buat salah takkan lah nak pura2 tidak pule ye dak ?

khairul said...

brani buat brani tanggung la

EmpayarUtama said...

td wallet kena curik mana boleh berani berani nak order nasik

syahirooAhmad said...

yess sama gak. berani kerana benar~

wanie cayunk said...

taKut sBb dIa mmG "PENAKUT"... haha..

TiraPengemis said...

empayar...mmg la...kne basuh pinggan baru taw....

~berani kerana benar takut kerana salah kan~