Iklan Free/Tukar Link...PM tirah

Kawan, apa erti kawan?

Salam semua.

Hai kawan!
kawan o0o kawan...apa erti kawan?
pernah tak kawan2 semua terasa dengan kawan?
mesti pernah kan.
ada yg wat lek wat pis.
ada yg simpan dalam peti besi.
ada yg perli balik kalau terasa dengan kawan...erkkk.
OKAY!!! FINE!!!
memang tipu la if tirah cakap, tirah tak pernah terasa dengan kawan2 tirah.
TERASA...RASA...atau pun taste...
<sweet,sour,salty,bitter>
lain orang lain taste bud...lidah masing2.
Jadi untuk mengelakkan misunderstanding, tirah ada satu nasihat untuk kawan semua.

Kawan, jika kawan terasa dengan kawan,
ingatlah bahawa........
"bayangkan kalau anda pernah buat kawan terasa...
mesti diorang rasa sama macam anda rasa".

Oleh itu, kita sama2 rasa...baru lah fair and square...hahaha
sharing is caring kan...tak best la kalo sebelah pihak je rasa.
Marilah kita sama2 merasa apa yang dirasa. Rugi kalo tak rasa.
Alamak! salah bagi ceramah motivasi la...hehehe. maap!

eskim jagung versi xsedap!!!weksss

kesimpulannya, kalau terasa dengan kawan, jangan lah saja2 nak buat mereka terasa balik.
kalau boleh, senyum...tak perlu kata apa2...senyum..ternyanyi la pulak!
Kawan kan kawan kita. Kalau ada hal berkaitan 
dengan kawan, cari diorang jugak.
kan? kan? kan?
kan betul! malu nak ngaku lettew.
Bukan semua bleh survive sorang2...mesti ada supporters kan.

Dah! dah! dah!

..."hargailah kawan walaupun buruk mana diorang"...

PS : berkawan biar infiniti, kalau bercinta, jangan lupa ajak aku!

Dibebel oleh aku pada 6/4/2012.
Waktu kuria : 11.34 am.

53 pesanan dari secret admire:

Saddila said...

hiksss thanks sudi berkawan ngan saya. hiwhiwhiww

Zakaria's daughter said...

becinte biau infiniti.
wkakakaka

ShahzCudin said...

rasa merasa antara kawan-kawan ni lumrah..kena pandai handle keadaan je..

misyamissyou said...

kawan yg baik susah senang bersama susah nak cari..bertuah yg dapat kawan begitu

Misha Ieza said...

spe terasa , dia lah tu kan?hehe

deno said...

saya tak ramai kawan... kawan alam maya lebih ramai dari dunia realiti...

Syafiqah Othman said...

kawan mencerminkan diri kita ..ye tak akak tirah? :D

KorN said...

kawan korn byk buat korn terasa... korn buat sikit jer.... sbb korn wat pis.. haha

Selendang Merah said...

x kisah lah bagaimana pon kawan kita tu..dia tetap kawan kn...walaupun kadang2 dia x penah nak menghargai kita...

Boni JLL3 said...

yang terbaik, elok bawak berbincang. sedangkan lidah lagi tergigit inikan pula suami isteri. aik? hahaha

Encik Fikhri said...

sabar je la ngn kawan2..kadang2 dorang mmg over.tapi takde kawan,tak sonok gak..

huda jamil said...

setuju la. seburuk mane pon tetap kawan. lg2 kawan sejati. mana nak cari yg sama perangai dgn depa kan :)

aswadz said...

biasa la tu terasa ngan kawan. pastu berbaek balik jgk kan.

Edy Fee said...

tetiba ade eskem jagung.hehe
drpd buat kwn rrasa baik buat kewn gembira

teha said...

betol2.. penting kan kwn :)

Aida Omar said...

banyak kali terasa.. tapi selalunya bila aida terasa kawan2 tak akan nampak sebab aida akan senyum depan dia tapi belakang dia nangis T_T (cara lepas perasaan.. hehe) bila dah lega baru tegur dia balik.. :)

-Incek Fik- said...

Fik kalau sentuh bab² kawan ni memang sensitif sikit.. lebih-lebih lagi kalau terkenang kenangan bersama sahabat baik dolu-dolu.. rasa tacing pulak huhuu..

*bila layan citer 3 Idiots, tetibe nostalgia dulu bersama sahabat tu muncul dalam ingatan.. sebak rasanya T__T

syafiqakarim said...

kawan aku alam maya je.
realiti semua lawan.

-SUPERGIRL- said...

mee tak suka bkwn . sbb kwn amai makan telan mee . huk .

MZ said...

hehe, kwn yang selalu ada sama dgn kita waktu tgh sedih susah nak cari.. :D hargailah kawan kita~

Eein Azryn said...

kite kawan kan? hikhikhik. gedik pulak dah. :p

caliph shuriken said...

kwn jaat kita kurier trus ke kuria, bole? hukk...

ishiko said...

macam macam perasa

MaYa MustWany said...

kawan macam2 jenis..
kawan suka gembira mmg ramai..tapi tak semua yang ramai tuh akan sedia ada time susah sedih kan.

#muka tirah macam member clzmte mas dulu.sllu ingat dia bila nampak pic tirah ni.hihi..

Areliff said...

kawan ak blogger je keh3

minah sEmpooOT said...

terasa apa nih??trasa nk cium ke nk peluk..?hahaha,,betol2,,baek burok kawan kita dieorg tetap kwn kita..just accept them as what they are..becoz kita pown same mcm dieorg jugak.. =D <3 my BFF <3

suzie rahman said...

salam tirah, hihi kawan erk. sdg lidah lg tergigit, inikn pula suami isteri.ops! kawan..hihi.ngilu lh tgk eskrem.

suzie rahman said...

salam tirah, hihi kawan erk. sdg lidah lg tergigit, inikn pula suami isteri.ops! kawan..hihi.ngilu lh tgk eskrem.

suzie rahman said...

salam tirah, hihi kawan erk. sdg lidah lg tergigit, inikn pula suami isteri.ops! kawan..hihi.ngilu lh tgk eskrem.

Koding said...

Kawan sejati sedia bersama menemani di saat ketawa dan menangis...

TiraPengemis said...

awat sampai 3 komen cik suzie kitew tue? hehehehe....

Ayie Abas said...

semasa berkawan memang berbagai2 emosi ada..tirah sama ada positif atau yg negatif :D

ZORA said...

kwan..biar bnyak berkwan...:P

Nora Karim said...

zaman sekarang ni macam susah nak cari kawan yang susah bersama... hm..

ABU said...

ramai kawan makan kawan...

Cik Nurul said...

I love my frens. ^^

Anonymous said...

budak engin: bak cni muka u, i nk ckp.. :)

Fikri said...

kwn ketawa rmai.. kwn mngs sorg diri :D

TiraPengemis said...

to budak engin : u ni kan...nak je i cubit2 laju2...dah la org kol xangkat! weksss....majok ngn u 24/7 babai~

tian said...

please visit www.zainalisme.hexat.com

tian said...

my home newbielol www.zainalisme.hexat.com

~SaL IjOu~ said...

hargai kwn selagi mereka hargai kita~

O CIKTEDDY said...

berkwn kena berpada2..kui3

xila riston said...

kawan ngan sy best tak?
heeee

Ihsan Arifin said...

jadi lah kawan yang membantu.
jangan jadi kawan yang membantut :)

Anonymous said...

budak engin: bkn xnk angkat, tp xsedor ada org col. tgah fokus main game n pkai earphone. jgn marah ye bdk food. :P

sis92 said...

kwn mmg ramai tp sahabat ialah diri sendiri..diri sendiri je boleh faham diri kita ;)
pilih kwn berpada-pada. :)

Nana said...

Tipula kalau tak terasa kan..lumrah la tu berkawan..neway tirah,akak ada cerita baru..meh dtg blog akak..sory lama giler x update..heee

kim heeruul said...

kawan bila sentap cepat2 pujuk. ^^

emy zulaiha said...

haha masih sudi berkawan dgn emy? chewahh tetibe! emy tak de terase pon dgn tirah :) hehe

SHAHIDA SHIDA said...

selalu kenekan kawan pastu kawan kenekan kita baik...sampai habis air liur baru berenti main kene-kenekan kawan...

Juliet_iRa~" said...

heee..normal la tu..

kalo blh jgn bg racun kalo org tu bg racun kat kite ;p

TiraPengemis said...

tengs buat komen2 yg tacing~~~ahaksss