Iklan Free/Tukar Link...PM tirah

A.W.A.S.S.S

AKAUN BANK PENGEMIS BERTARIKH 19/2/2012

Salam blogger!!!
Entry kali nie agak serius. Sila baca sambil ketatkan muka, kerutkan dahi dan kening anda yg lebat..kalo kening xlebat mcm saya, hitamkan kening tue...jangan lupa muncungkan mulut dan kembangkan hidung.

A.W.A.S.S.S!!!

Anda semua yang sedang membaca dinasihatkan agar menjaga kebersihan di sekitar kawasan rumah anda serta dalam rumah. Saya sebagai blogger ingin berkongsi dengan anda bahawa D.E.N.G.G.I  semakin meningkat. Nyamuk sekarang sudah pandai. Tak kira tempat samada bersih apatah lagi tempat kotor, nyamuk2 still membiak. 3 orang daripada family saya dah masuk ospital...semoga mereka cepat sembuh...aminnnn.

Nyamuk sekarang kerja over time...tak kira masa. Marilah kita bersama2 menjaga dan mencegah. Jangan biarkan nyamuk dalam keadaan kenyang mcm nyamuk dibawah.

Hapuskan mereka...bukan sahaja dengan ubat nyamuk malah dengan pelbagai cara! Majulah sukan untuk negara...Jauhi DENGGI untuk kesejahteraan bersama.
Saya yang melaporkan, 
miss pengemis untuk Blogger TV.

48 pesanan dari secret admire:

Nabiel said...

serik dah kena denggi dlu..huhu..takot sgt masa tu..

Mohd Norafzal said...

pernah sekali kena denggi..ai lambat tol nak pulihnya

KizZ said...

Dengar cerita commision nyamuk untuk berjaya kasi orang kena demam denggi semakin tinggi? RM1200 sorang?? Aishh meh cepat-cepat bersihkan rumah

xila riston said...

blogger tv eh...aah kan blogger perlu ada satu medium yg lebih lagi utk menaikkan kita....
hidup blogger!!!! 3x

nia marlissa said...

uncle nia penah kena ,baru je balik melawat dia ..

khairul said...

kat tmn abg dh byk kes denggi ...takott

Aien Not Alien said...

mari hapuskan aedes cegah denggi..


bahaya!! :)

Sarah Mohd Saleh said...

uishh bhye tuh kalau kene denggi.prevention is better than cure

-Incek Fik- said...

teringat zaman dulu.. bila kes demam denggi menular kat malaysia.. ada banyak agen-agen yang gigih sembur asap kat sekitar perumahan, sekolah dan sekutu dengannya :)

fyzaishak said...

tmn perumahan sy pon musim denggi
so beware je lah kan :)

~SaL IjOu~ said...

bahaya..bahaya..mari bertindak sebelum terlambat~

Fikri said...

Huyoo.. 3 org? Marilah sama2 kita mencegah denggi :D

kim heeruul said...

mari kita gotong royong...=)

Mishter Izwän said...

gunakan minyak diesel utk membunuh nyamuk, nasihat ini ikhlas dari shone utk pengemis

cinta siswi said...

xpenah kena lg..alhamdulillah..

#ari tu umah atok siswi ade kenduri.. tibe2 je pgawai kesihatan dtg fogging.. aihhh.. =,="

emy zulaiha said...

pernah kene saspek dengki pon dah serik..tak sanggup nak kene denggi. hehe semoge 3 org dr fmly tirah cepat sembuh oke :)

O CIKTEDDY said...

alhamdulillah x penah lg kena denggi ni..tp ttp kena hati2 gak kan..maceh wartawan blogger!^^


pss::maaf cik lame x singgah sni..busy la katakan..jgn marah aw!hehe

remyhazza said...

kalau kena denggi tau ler..... camner azabnyer nk sembuh......

sharul izam said...

jom tembak nyamuk..haiyakkk

sharul izam said...

jom tembak nyamuk..haiyakkk

Ungu Violet said...

xmo kene denggi...kene demam biasa pun dh xlarat dh...huhu

sabry oppa said...

hapuskan aedes cegah denggi..

nice entry unnie...

like :)

ZaroL said...

OMG header korea...fuhh fuhh. =)

Ayie Abas said...

penyakit denggi ni mcm x ada kesudahan kan?..kan?..kan? ermmm

Koding said...

Koding Berkata:
Buang air bertakung dan bekas yg menakung air...

Selendang Merah said...

perghhh..mcm tengah tengok berita td..hehe..penyampain yg baek...berita seterusnya pukul berapa?

farz zull said...

erkk, iklan denggi plak di sini...hehe, cik pengemis? alaa, org sebut banyak kali jadi doa plak, jadila cik pengemas...hehe ^__^

PandaBear said...

menarik entri kmu ni.. =)

Eein Azryn said...

dulu kazen pernah kena denggi. Alhamdulillah la sekarang dia dah ok. :)

Hans said...

pernah kena
memang seksa gila lah
dok hospital 3 hari rasa trauma jer
heheheh

caliph shuriken said...

aritu byk anak2 nyamuk kuar mlm.. mmg keje overtime, huh...

suzie rahman said...

yup mari jga kebersihan. sy pon pnh kna.msk wad sekali dgn umi :(

CekbOlat-bOlat said...

agaggaa.. bgus2.. ade bakat gnti karam singh walia..

Woofer Storm said...

rumah sy tinggi,susah nyamuk nak daki.:p

slmt mlam...

Muhammad Saiazuan Norhalik said...

nise message..

hehehe ending blogger tv tu memang klaka.. xD

Aida Omar said...

tahun lepas kakak dan abg ipar serta anak buah aida pun kena denggi..Alhamdulillah ok. Semoga ahli keluarga tirah pun kembali ok. Hapuskan Denggi luangkan masa 10 minit sehari untuk membersihkan kawasan rumah :)

zureen said...

nauzubillah! setakat ni tak pernah merasa demam denggi tu lagi.. minta dijauhkan..

NIZAM said...

Dekat kolej tetiap minggu kot fogging ni. kekadng terpikir gak, takde ke langkah berkesan nak reduce denggi ni.

huda jamil said...

oh takutnye. sekali tiga org eah masuk hosp.

semoga cepat sembuh tau tu. sheramnye

naiemah_ramli said...

mcm dngar brita kat rdio lak..hahaha

*bahaya kan DENGGI ni..fuhhh !!

Cik tikah said...

mcm lawak pun ada entry ni. hahaa

ShahzCudin said...

kat sini slalu kena fogging..byk kes denggi kata org kesihatan tu

O CIKTEDDY said...

er,shaye mnunngu anda update.hehe

Juliet_iRa~" said...

wahh baguss laa siap buat laporan..hee..:)

bahaya denggi ni..kena bersihkan kwsn rumah..magrib tutup pntu, dok dlm umah..hee

mimi mimo mimo said...

wohh..mmg dh buat mlut muncung n idong kmbang smbil bca entri ni~ nway moga fmily cpt sembuh

EmpayarUtama said...

Sampai sekarang aku x berani nak derma darah lepas jadi pesakit pertama kes denggi berdarah negeri johor :(

ZORA said...

jom same2 mencegah..hahahha

TiraPengemis said...

tengs korunk semua...jauhilah denggi yer!!!