Iklan Free/Tukar Link...PM tirah

Masihkah Ada Ramadhan?

Salam.

sumber: gugel
Disebuah sekolah,

Cikgu: Alhamdulillah, dah banyak hari kita berpuasa. Semoga kita dapat bertahan sampai ke hujung. 

Anak murid: InsyaAllah cikgu.

Cikgu: Dalam pada kita berpuasa, jangan lupa untuk terus mendekatkan diri padaNya. Inilah masa untuk kita memohon keampunan dan juga berubah.

Anak murid: Baik cikgu.

Cikgu: Jangan lupa, jaga puasa daripada perkara yang membatalkan dan tidak sihat, jaga perwatakan, jaga perlakuan, jaga tutur kata...banyakkan baca Al-Quran...Jangan tinggal solat..jangan lupa jugak tolong ibu bapa kat rumah.

Anak murid: Baik cikgu.

Cikgu: Bersederhanalah dan ingatilah mereka yang kurang mampu..maka, hulur2 kan bantuan.

Anak murid: Cikgu, kenapa cikgu banyak pesan untuk kami?

Cikgu: Anggaplah ramadhan ini adalah ramadhan terakhir bagi kita supaya kita dapat menggunakan waktu yang Tuhan bagi sebaik2nya. Jangan sia2kan..rugi.

Anak murid: Cikgu, tahun depan dah tak payah puasa ke?

Cikgu: Bukan macam tu. Kita tidak tahu ajal maut kita. Jadi, kita kena lah banyak berdoa supaya diberi kesempatan lagi untuk bertemu dengan ramadhan pada tahun2 yang akan datang dengan izinNya, InsyaAllah. Kita harus beringat.

Anak murid: Cikgu, balik skolah nanti saya nak mohon doa banyak2 supaya kita semua mendapat rahmat dariNya.

Cikgu: Alhamdulillah...amin.

Tamat sekolah.


"Ya Allah Ya Tuhanku,
Engkau berikan lah aku waktu,
Untuk mendekatkan diri denganMu.
Masihkah ada ramadhan buatku,
Hanya Engkau sahaja yang tahu."
Sekian, TirahZairi

28 pesanan dari secret admire:

caliph shuriken said...

baik cikgu tirah ^^

kringggg jom kita balik umah, hikk..


*nice sharing ^^

syahirooAhmad said...

:) sedar tak sedar ade lagi beberapa hari nak raya.. seminggu last ni feel dia len macam sket... sedih sgt nak tinggalkan ramadhan..

Edy Fee said...

tak sabar nak aye dh.hehehe mnggu depan ..yeay!

shedameor said...

ade membe kepada membe sheda excident semalam. meninggal. lagi seminggu je nak raya. ajal maut kita tak tahu kan. so, anggap ini last ramadhan kita :)

cik wanie Lovela (CWL) said...

;''....

takutkan...takut ini ramdhan terakhir..sbb ramai kwn cwl meningal ramdhan ni :(

KorN said...

=)
smoga ramadhan terakhir ni berleh keberkatan Dari nya

khairul akmal bin azman said...

ada!

ramadhan lagi.


#Sayaxplayerlaa..

aisya said...

insyaAllah, mudah2an dipertemukan lg dgn ramadhan yg seterusnya.. =)

sedutzone said...

Anak murid tu macam upin ngan ipin jer... kan?? heheheheh... trimas untuk pesanan nyer...

Nur Atiqah Mohd Zaki said...

nice entry.. stuju sangat3..
bagus tol cikgu dyer ingatkan bdak2..

Ratu Lissa said...

:) yup, anggaplah ini ramadhan terakhir buat kita.. mana lah tau kan, tahun depan kita tak sempat lalui bulan ramadhan :')

Kazen said...

keciknye tuan punye blog nie upenye...haha polo cini GBS

~SaL IjOu~ said...

mohon terus diberi kesempatan~

p/s : mestila balik.jemput dtg beraya ye~ ;)

eyjalukman said...

takutnye klu tak dpt bertemu lg ramadhan akn dtg :(

♥ sitifarhana ♥ said...

terasa sekejap sgt ramadan yg sebulan ni...smoga antara mlm2 terakhir ni, kita sma2 kumpul sebanyak mana pahala..insyaallah..

Encik Atan said...

mohon tukaq gamba fizo dgn gambaq gua..

Mishter Izwän said...

teringat drama ramadhan terakhir:)
nice sharing cikgu tirah

sharul izam said...

ramadhan yang semakin meninggalkan kita

jaakechik said...

semoga ini bukan ramadhan terakhir kita...amin...

boni kacak said...

semoga kita semakin baik dari semasa ke semasa :)

misz_eyza said...

betul tue chegu...apakah tahun depan kita masih dapat bertemu ramadan lagi?

Phat said...

x lama lagi ramadhan tahun ni akan tinggalkan kita

Cendol said...

baik cikgu ^_^ moga masih ade ramadhan utk kita semua...

shidaR said...

nice sharing tirah :)

shidaR said...

nice sharing tirah :)

Fikri said...

Anak murid: cikgu, ada cili kat celah gigi cikgu.


Cikgu: Ops... :D





P/s: bgus tol cikgu ni. ThumbsUp :D

9n0L4 said...

berdoa agar bertemu lagi ramadhan akan dtg. insha Allah. masih berbaki 5 mlm ni. :)

tirahzairi said...

InsyaAllah...jom kejar...