Iklan Free/Tukar Link...PM tirah

Mimpi Ular



Salam.

Orang tua-tua selalu cakap, kalau mimpi ular,
ada orang nak masuk meminang kan?
Tapi, tirah sokmo je mimpi, xde pon org masuk meminang.
mesti org tue cancel kan?
tacing doblas saat.

Tapi masalahnya, tirah mimpi ular dua hari berturut2.
memang menakutkan..nak gugel gmbr ular pon takut ni weyyh.
Tutup mata sebelah gamaknya...adeehhhh.
Tirah main amik je gmbr...serius takut.

Ular pertama yg tirah mimpi

Ular kedua masuk mimpi tirah hari berikutnya

PS: Selamat menghabiskan sisa-sisa ramadhan.

Sekian, TirahZairi

44 pesanan dari secret admire:

Phat said...

siap2 la tirah ada la org dtg minang nanti tu

Drakula Comel said...

kete pancit la..sbr naa

caliph shuriken said...

siyes, itu x tanda msuk meminang.. itu tanda percubaan sihir...

trah zain said...

rajin nye encik2 ular lawat tirah ea..hehe.. tp doa2 la tirah, moga tu just mainan tido, bkn bwk a2 mksd yg xbaik..insyaallah ^^

syiela said...

dik kalau kena petuk baru ada orang masuk meminang.. hehhehehe kiranya kalau mimpi tengok @ kena kejar ada admire la tu.. hehehhe tu mak akak yg ckp ye

ejulz said...

Ingatkan kek bday.. hehehe

Zufar Najib said...

boleh pulak nak cancel.haha. :P

Nor Zilla Sensei said...

sama macam kita, da bnyak kali mimpi ular, tapi xde pun orang mai masuk minang ni,tunggu jugak..heehhee

aswadz said...

kalo mimpi ada ular melingkar/belit kaki, baru tanda ada org masuk minang. tp ntah la. x tau btol ke x.

azizah :) said...

errr... jijah pernah dengar kalau mimpi ular tandanya murah rezeki ataupon sesuatu yg baik.. insyaAllah..

MawardiYunus said...

pasni ada le tu datang.. natang nak beli buah pinang hukhukhuk

zulhilmi tempoyak said...

orang kt tu jin ke apa tah.. penah tengok perubatan Islam.. sbb ni haiwan berbisa kan..

ce tnya yg lebih pakar la..huhu

Mishter Izwän said...

mimpi ular bnyk mksud la tirah, tp tuh cuma assume jek. jgn percaya sngt k

amranaiman said...

huhu x lama la tu :D tahniah.. ade majlis jemput :D

Mohd Najib said...

betul ke mimpi ular maknanya ada orang nak datang meminang?
elok kalau dirujuk pada yg arif..
apa2 pun,kita disaran amalkan doa elak musibah setiap pagi dan petang..

amir aizat said...

dah sampai seru latuh, hehe

piko ija said...

hihi...x lame lagi tue...

khairul akmal bin azman said...

may be lama tak gi zoo negara kot..

le tgk ular sana..

Cendol said...

ahaa tirah mimpi ular?nasi minyak ade mimpi?kikikihhh

✿Lady Ainaa✿ said...

ade org kata lak, kalau mimpi ular, ada orang nak sihir kita.. macam2 lah... tak payah percaya... hehehe.. Tp ena suka ular, comel..XD

misz_eyza said...

penah gak eyza mimpi camtue tapi ada org kata itu tandanya sihir nak masuk...betul ker tak wallahualam.

Tinta Lana said...

Salam.

Tirah, kena rujuk pada org yang berilmu.. nak assume2 pun, lana taktau nak assume apa. Banyak2kan berdoa ya, mohon perlindungan dariNYA..

Kesuma Angsana said...

ada 2 satu ada orng suka , satu lagi mimpi ular ni kena hati2 !

azgi said...

ngeri banget, katanya sih kalau mimpi ular bakal dapet petaka, tapi walohualam

vanilla said...

erk...xsanggup tgk gmba 2ekor reptilia tuh..kite geliii..hehe...xlama dah la tu kot org nak masuk meminang tirah..haha

♥ sitifarhana ♥ said...

agaknye mmg ad org nak dtg meminang kot....saba tira sabaa..ehe

eyjalukman said...

haritu pun eyja bnyk kali mimpi ular . ad 2 3 hri . bnyk plak tu ular yg dtg . try google org kata nk ad org minang . ckp lah dgn mama,pstu mama eyja kata , "spa nk kt ko ni?" . adoi , mmg tacing laa sat . hahah

ZiErWa zAiNaL said...

wah... org tua2 ckp kalau ular tu melilit dkt badan ada org nk msuk meminang.. hehe.. act, zz pun x bpe nk pasti

~SaL IjOu~ said...

ada mimpi cuma mainan tido tp ada juga mimpi sbg petanda..walo apapun mimpi kita, mohon perlindungan pada DIA~ =)

p/s : selamat hari raya buat kamu juga,Tirah~ =)

O CIKTEDDY said...

mimpi ular ade dua mksud..mungkin ade org berkenan n mungkin jugak syaitan/saka .

shawn razaleigh said...

selamat bertunang.



aku baru dgr ptg tadi, mimpi ular=ada anasir bukan mnasir nak sihir.

9n0L4 said...

tidur tak basuh kaki ni agknye. hee.

Hanif said...

Nak dapat duit raya ni...hehehe
sori lambat balas..awak dalam bloglist saya dah..
thanks

♥ Nana BamBam ♥ said...

bahaya kalau mimpi ular berturut-turut.. orang kata ade org yang berniat tak baik kat kita nak hantar'sesuatu'..wallahualam

fadh leyanie said...

comelnya ular ! mimpi hanya sekadar mimpi,pernah termimpi makan ular dulu..

sedutzone said...

semalam saya mimpi jadi ular... maknanye, saya la ular tu..ahakz...

Edy Fee said...

edy sgt geli ngan ular.huuhuhuh
tido basuh kaki

CintaKhadijah said...

petanda jodoh dah dekat la tu.. jaga2! hehe

putryteya said...

teya pun pernah mimpi ular. siap kena patuk lg . haha . emm , tu laa , dia cancel jugak kot :P

Sally Yatiey said...

Tak pernah lagi mimpi ular :D hee

Edy Fee said...

kunjungan sempena raya

SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI
MAAF ZAHIR DAN BATIN

Nelly The Strange said...

ada macam2 kemungkinan kalau mimpi ular ni . >,<