Iklan Free/Tukar Link...PM tirah

Minah onde-onde

Salam.

Kali ni, tirah nak gosip pasal minah onde-onde. Eh, tak baik gosip-gosip bulan pose ni. Eh, tapi tak pe lah. Nak jugak! Ni bukan gosip liar taw...tapi sweet sweet sour gitu...auuwww. Minah ni diberi nama minah onde-onde sebab dia memey suka makan kueh onde-onde atau dalam bahasa dusun ialah buah melaka. Eh, hang tak kenal buah melaka? Aku tibai kang. Bentuk buah melaka nie sejibik macam menara tamingsari tue..eh? tipu je...ni haaa buah melaka....mesti semua pernah makan kan. Kalo tak pernah, mohon pegi beli laju-laju. Rugi la kalau tak makan.

Gambar dari papa google untuk DIA

Minah onde-onde sebenarnya tidak terlalu fanatik terhadap onde-onde sebab dia juga suka makan CREAMPUFF. Kalau nak tahu creampuff tue apa, gugel la. Minah onde-onde ni kan, sekali dia makan onde-onde, memang tak buleh berhenti...tue pon kalau dapat yang  betul2 sodap. Dia suka yang kurang manis dan yang kecik-kecik macam dia...erkkkk...kecik ke? 

10 bijik minah onde-onde ni telan skali makan. kau ada?

Tips onde-onde : Kalau yang keras, maksudnya yang dah lama buat (xsodap). Kalau lembut bila digeget ialah yang fresh (nyum..nyummm).

Dah penat bergosip...haiyaaaa, gosip diri sendiri. Buang tebiat!

Sekian, TirahZairi

31 pesanan dari secret admire:

Nur Atiqah Mohd Zaki said...

suke creampuff.. hehehe:)

Cik tikah said...

Tikah x minat sgt onde2 tu.

shedameor said...

okay, sedap. kecur air liur tengok ni. hehe

Nurulee said...

Suka gila buah melaka ni, baru tau dia ada nama lain. hehe =D

http://thenurulee.blogspot.com/2012/08/firecrackers-consumer-be-consider-please.html

Mia Meymi said...

klau yg msih pnas2 lg sodap...hee..

-meeSUPERGIRL- said...

perghhhh .. sonok nmpak makan onde2 . hehe

aisya said...

klau sy panggil tu kuih bom.. hehe..

sedutzone said...

heheheh... sedap ker onde2 ni?/ nak sket... nak lagu raye ek/?? dating dulu... baru ada lagu raya... ahakz... lepas limabelas ari puasa ar saya letak lagu raya ek?? peace...

Aida Omar said...

haha..sama la kita, lagi2 bila gigit je gebufff meleleh air gula merah dia.. peh!! itu memang terbaik :P

caliph shuriken said...

aritu ada tgk sorang blogger wt 3 kaler ijau, merah & kuning.. tp slalu mamam yg kaler ijau tu, huh...

Juliet_iRa~" said...

mak akk br lps buat onde2 ni..hee

pss : nape xsesuai jd cikgu?hehee..tak minat?akk pn dl xminat..:)

khairul said...

hmm..onde2 yer..abg x minat sgt

Zufar Najib said...

argh..both kuah tu my fav okeh! saje bagi mleleh airliur pose2 nih.haha

aswadz said...

huntung la ada kuih kegemaran. aku kalo nak cari kuih, jenuh tawaf satu bazaar, x jumpa kuih yg aku rasa nak mkn.

✿Lady Ainaa✿ said...

ena reti buat ondeh ondeh ni... senang sgt... hehehehe.... tapi ena tak suka makan, xsuka mkan yg ade kelapa2 ni...

eyjalukman said...

bru je makan kuih ni td. mengidam punye psal time pose. hahah

♥ sitifarhana ♥ said...

sedap la onde2 ni..tapi takde la hantuu sgt mcm org tuuu..hehehe

piko pink said...

hai minah onde-onde...haha

khairul akmal bin azman said...

note! saya stay ipoh.. bukan shah alam dah aw..

Razil Tahir said...

elok la suka yang kurang manis. Kurang risik kencing manisss.... huhuhuhu

O CIKTEDDY said...

onde2 best!manis..hehe

pasal komen tu,dapat..hehe
knp ye? bermasalah ke..sbb cik nak test ruang komen guna servis intensedebate..kalo x ok,next entry cik tukar komen mcm biase..maaf utk segala kesulitan ^^

Nora Karim said...

em... sedapnya buah melaka... suka.. suka... :D

Bluewendy said...

alamak!! telan air liur tgk..hehehe

9n0L4 said...

kalau org nogori panggil kueh kelepong. ;)

Dayana AZ said...

Mak Dayana suka buat onde-onde ni :). Sempat la tolong rebus dia, lepas tu gaul dalam kelapa parut heheh. Sodap.

Ash Give said...

aku suka makan onde onde..

kaishin said...

10 biji sekali telan? jap2 nak bayangkan hehehe

tirahzairi said...

hahhahaa....jemput mkn yer

tirahzairi said...

hahhahaa....jemput mkn yer